Haunted House af Atari er ude nu til iOS [Review]

Haunted House udkom oprindeligt til Atari 2600 tilbage i 1982. Dette er en konsol, der havde mindre processorkraft end den slags, der kræves for at vise en prik i slutningen af ​​en sætning i dag. Spillet var forståeligt nok begrænset på det tidspunkt, men det var stadig unikt. Du var et par flydende øjne, der forsøgte at finde vej gennem et hjemsøgt hus på udkig efter stykker af en urne. Ejendommen blev genstartet i 2010 for konsoller med en afgrundsdyb udgivelse (det var ikke skræmmende eller sjovt). Nu er den tilbage, omtænkt til mobilspil. Haunted House er ude til iOS. Lad os se, hvordan det klarer sig.

Gameplay

The Haunted House, i modsætning til dens originale Atari eller sidste generations konsolforgænger (2010), er denne version af Haunted House en endeløs 2D-siderullende løber. Du guider din karakter ved at stryge og trykke på forskellige elementer hen over skærmen for at holde din løber i gang. Gør det til en hurtig blanding af Temple Run, Fruit Ninja og Limbo. Hvis vi skal være ærlige, giver det ikke en god oplevelse på iPad, da din opmærksomhed afledes af alle de forskellige elementer på skærmen, som du skal interagere inden for for at holde din karakter i live. Det giver en udfordrende oplevelse. Porten fra konsol til iOS har fundet et godt hjem i form af en endeløs løber og alle de freemium-funktioner, de plejer at bringe. Du kan deaktivere selvstudiet fra indstillingerne, hvis du vil, men du kan lige så nemt stryge gennem det. Det er en række instruktioner på skærmen, som du ret hurtigt kan gennemskue og forstå. Tryk, stryg og skub, mens din karakter løber. I betragtning af spillets navn og oprindelse er de hjemsøgte elementer ikke ligefrem skræmmende, selvom det bare er nitpicking. Du kan købe opgraderinger og boosts med den valuta, du indsamler, og du kan bruge sundhedsbjælker til at fortsætte lige hvor du slap, i tilfælde af at du dør undervejs, og det vil ske meget, når du starter.

Find film ved at søge efter to skuespillere i den [iOS]

Grafik

Det første, vi har bemærket, er, at dette ikke fik den obligatoriske 16-bit behandling, muligvis fordi det allerede kommer med tilstrækkelig retro-cred, som det er. Kunststilen er typisk for 2D sidescrollere med velkendte elementer fra spil som Limbo og Vector. Animationerne og animationstriggerne kan ikke klassificeres som “meget godt klaret”, du kan swipe alt, hvad du vil, men tingene vil dukke op af sig selv, føles næsten tilfældige. Alt i alt virker det fint, bortset fra en håndfuld områder, der mangler polering. Det, der var mest imponerende, var, at de fastholdt gåden “kun øjne” fra det originale spil, som et nik til fans af originalen.

Den absolutte begyndervejledning til iOS-låseskærmen

Lyd

Ingen overraskelser her, de omgivende lyde, musikken og lydeffekterne opfører sig præcis, som man ville forvente af et smartphonespil. Ikke noget at skrive hjem om, men heller ikke dårligt.

Konklusion

Dette spil er et af de spil, som du måske kan nyde, hvis du er fan af genren, men det er fuldstændig plausibelt, at hvis dette ikke havde været en “genopfattelse” af Atari-klassikeren, ville det måske ikke have opnået samme niveau af opmærksomhed.

Officiel trailer

Download Haunted House til iOS