Hvorfor du bør oplade din telefon uden for dit værelse

Der er meget snak om, at smartphones er usunde, men det er ikke altid sandt. Mange mennesker har problemer med deres telefoner, ikke fordi telefonerne i sagens natur er dårlige, men fordi de ikke har overvejet, hvordan de skal bruges korrekt.

En af de største fejl, som mange mennesker begår, er at bruge deres smartphones for tæt på sengetid. En anden udfordring er at tjekke deres enheder først om morgenen, før de har nået at vågne op og tilpasse sig dagen. Begge problemer kan minimeres eller endda elimineres ved at oplade deres enheder i et andet rum. Her er nogle grunde til, hvorfor du bør oplade din telefon uden for dit værelse.

Hvorfor du bør oplade din telefon uden for dit værelse

Lad os først se på nogle af de største fordele forbundet med at oplade din telefon uden for dit værelse.

1. Sæt naturlige grænser

Uanset om det er for at nyde succes i dit personlige eller professionelle liv, er det vigtigt at sætte grænser. En stor fejl, som folk begår, er at tillade sig selv at være tilgængelig 24/7, hvilket kan hindre deres evne til at komme sig og tjene verden på en bedre måde. For eksempel kender du måske nogen, der har deres arbejdsmails på deres personlige telefon – og du kan endda være den person.

Opladning af din smartphone i et andet rum sætter naturlige grænser, da du ikke vil være i stand til at reagere på andre i et vist tidsrum hver dag og aften. Som et resultat vil du sandsynligvis føle, at du har lidt tid for dig selv. Takket være dette kan du begynde at bearbejde tanker og følelser, som du måske tidligere har undertrykt.

Hvis du sigter efter at være mere produktiv på kontoret især, kan du overveje at tjekke disse måder at sætte grænser på på arbejdet.

2. Ikke at tjekke din skærm først om morgenen

Hvor mange gange har du tænkt dig at have en produktiv dag aftenen før, og så – så snart du er vågnet – taget din smartphone op og begyndt at tjekke dine notifikationer igennem?

Efter at have startet din dag med at rulle og svare på tekster, har du måske haft sværere ved at holde fokus resten af ​​dagen. Dette er noget, jeg var særligt skyldig i fra omkring 2014 til 2019, og det satte mig oftere i en distraheret tilstand, end jeg gerne vil indrømme.

Når du oplader din telefon uden for dit værelse, kan du gøre det nemmere ikke at tjekke din skærm først om morgenen. I stedet kan du erstatte den tid med en sundere vane – såsom meditation eller journalisering. Du kan også finde det nemmere at holde fast i en morgenrutine, da du har fjernet en større distraktion.

Hvis du vil tage meditation op som en positiv vane, så overvej at tjekke vores guide til at komme i gang med meditation.

3. Ikke at have fristelsen til at tjekke din telefon midt om natten

En anden dårlig vane, der hindrede min produktivitet i mine tidlige 20’ere, var at tjekke min telefon midt om natten. Jeg plejede at oplade min iPhone lige ved siden af ​​min pude, hvilket gjorde det nemt hurtigt at svare på en sms eller tjekke sociale medier, når jeg skulle have sovet.

Så snart jeg begyndte at oplade min telefon et andet sted, forbedredes min søvnkvalitet inden for et par uger. I løbet af dagen var det også nemmere ikke at tjekke notifikationerne på min enhed. Du bliver sandsynligvis nødt til at lægge en betydelig indsats for at vende vanen med at tjekke din telefon midt om natten, men mennesker kan godt lide at tage den mindste modstands vej. Så opladning af din telefon i et andet rum er et nemt udgangspunkt.

En anden nyttig regel at følge er slet ikke at bruge din telefon i sengen. Tag et kig på disse tips om, hvorfor du aldrig bør bruge din telefon i sengen.

4. Potentielt få en bedre nattesøvn

Kvaliteten af ​​din søvn er afgørende, og du bør gøre, hvad du kan for at forbedre dette område af dit liv. Og hvis du har bemærket, at du føler dig træt, når du vågner, kan det være en god idé at genoverveje, hvor du oplader din telefon.

EN undersøgelse offentliggjort i 2020 fandt ud af, at blandt 1.925 studerende i Saudi-Arabien, at bruge din telefon efter at have slukket lyset korrelerede med dårligere søvnkvalitet. Desuden var elever, der opladede deres telefoner ved siden af ​​hovedet, også tilbøjelige til at føle sig mere trætte i løbet af dagen.

Den gode nyhed er, at hvis du forsøger at justere din smartphone-brug for at få bedre søvnkvalitet, kan du udføre adskillige handlinger for at reducere smartphone-brug og øge søvnhygiejnen. Udover at oplade din telefon i et andet rum, kan du udføre aktiviteter, der ikke involverer skærme.

Sådan erstatter du funktioner, du normalt ville bruge på din telefon

Nu hvor vi har talt om nogle af de største fordele forbundet med at oplade din telefon uden for dit værelse, er du måske overbevist om at prøve det. Men du kan også være i tvivl. Når alt kommer til alt, hvordan ved du, hvornår du skal vågne?

Nedenfor er nogle erstatninger for visse telefonfunktioner, som du kan bruge, når du oplader din enhed i et andet rum.

1. Solopgangsvækkeur

Du er måske gammel nok til at huske et tidspunkt, hvor du brugte vækkeure, før smartphones eksisterede. I dag kan du forbedre din søvnrutine endnu mere ved at bruge et solopgangsvækkeur, som gradvist gør dit værelse lettere, lige før du vågner.

Sunrise vækkeure giver dig ofte mulighed for at justere, hvor stærkt lystiden er, hvilket giver dig mulighed for bedre at kontrollere mængden af ​​lys, der kommer ind i dit værelse, mens du sover. Desuden kan du justere den maksimale lysstyrke.

Udover at hjælpe dig med at vågne, har solopgangsvækkeure den ekstra fordel, at de fungerer som læselampe og mere. Hvis du ikke er overbevist endnu, kan du overveje at læse denne guide om de vigtigste grunde til at købe et solopgangsvækkeur.

2. Fysiske notesblokke

Hvis du plejer at skrive dagbog før sengetid eller lige efter at være vågnet, vil du måske opdage, at fysiske notesblokke er bedre end at bruge din telefonskærm. Du vil være i stand til at henvise til hver side, når som helst du vil, og nogle mennesker oplever også, at information hænger bedre fast, når de skriver den med pen og papir.

Du kan også tjekke ud, om du skal bruge digitale eller fysiske notesblokke, hvis du stadig er på hegnet.

3. En Kindle

Nogle mennesker kan lide at læse på deres telefoner, før de går i seng, men der er mange andre effektive måder at fortsætte denne vane på uden en smartphone. For mange mennesker kan det faktisk være bedre at købe en fysisk bog og læse den. Men hvis du kan lide at læse på en skærm, kan du få en Kindle i stedet for.

At læse på en Kindle før sengetid er en fantastisk måde at øge din viden om bestemte emner på. Og for andre mennesker er det en fremragende mulighed for at slappe af. Der er adskillige indstillinger, du kan ændre for at gøre din Kindle bedre at læse om natten.

Overvej at oplade din telefon uden for dit værelse for bedre søvn

Nogle gange er det de mindste ændringer, der kan have stor indflydelse på din produktivitet og andre områder af dit liv. For dem, der ønsker at sætte bedre grænser med deres smartphones, er det værd at overveje at oplade enheden i et andet rum, mens de sover.

Opladning af din smartphone uden for dit værelse kan give en bedre søvnkvalitet, og du vil sandsynligvis også finde det nemmere at stoppe med at tjekke din telefon midt om natten. Desuden kan du sætte naturlige grænser, der kan hjælpe dig med at hvile og komme dig.