10 træningstimer for at hjælpe med din C-Section-gendannelse

Det er svært at vide, hvordan man træner sikkert efter en kejsersnit. Derudover kan det være ret skræmmende at vende tilbage til en træningsplan efter så stor en kirurgisk procedure.

MAKEUSE AF DAGENS VIDEO

Men det er vigtigt at tilføje daglig aktivitet til dit liv, når din læge giver dig lov til at begynde regelmæssig motion igen. Daglig motion er afgørende, da det faktisk kan hjælpe med din genopretning af kejsersnittet, som omfatter opstramning af dine kernemuskler.

Nedenfor er nogle blide træningstimer på YouTube, der er velegnede til kvinder, der kommer sig efter et kejsersnit.

Det Graviditet og postpartum TV YouTube-kanal tilbyder sikre træningstimer for kommende mødre for at forblive aktive, samt træningssessioner efter fødslen. Derudover er der endda træningstimer for at hjælpe med at forkorte veer, hvis du har en naturlig fødsel.

Men for dem, der har haft en kejsersnitsfødsel, tilbyder Graviditet og Postpartum TV også en hel playliste dedikeret til sikker restitutionstræning i kejsersnit.

Denne særlige træningsvideo er en 25-minutters pilatestime efter fødslen, der fokuserer på din kerne, men også arbejder med hele din krop. Gennem hele klassen vil du også øve diafragmatisk vejrtrækning for at sikre, at din kerne altid er engageret.

Det Bump and Beyond YouTube-kanal blev skabt af Vicky Warr for at give kvinder de bedste træningstimer under graviditet og efter fødslen. Som en graviditets- og postnatal fitnessekspert ved du, at du kan regne med Vicky Warrs træningsråd, herunder hendes kejsersnitsøvelser og tips.

Hvis du leder efter øvelser til at styrke din nedre mave efter et kejsersnit, har Vicky fem vigtige øvelser at dele med dig. Bevægelserne starter med en grundlæggende bækkentilt hele vejen til leg extensions og kropsvægt squats. Og det bedste er, at timen er super kort, og du behøver bogstaveligt talt intet træningsudstyr.

Denne træning fra Lauren Fitter er faktisk en del af hendes restitutionsplan for kejsersnit, som består af 10 forskellige træningspas. Alle træningstimerne varer kun 15 minutter hver, med 50 sektioner arbejde og 10 sekunders hvile.

Du bør dog sigte efter at lave hver træning mindst to til tre gange om ugen, før du går videre til næste træning. Dette aspekt er vigtigt, da det sikrer, at din krop er stærk nok, og at du udvikler dig i et sikkert tempo.

Alle træningstimerne i programmet er guidet af Lauren selv, og hun sørger for at inkludere nyttige instruktioner og modifikationer under hele træningen.

Det Fit With Sally YouTube-kanal handler om prænatal og postnatal fitness. Som med mange af de andre YouTube-kanaler tilbyder denne også en C-sektion trænings-playliste, hvor du kan finde flere sikre klasser at prøve.

Denne er især en hurtig 17-minutters helkropssession, og hun anbefaler at gøre det otte til 10 uger efter din kejsersnitsfødsel, men sørg for altid at tjekke med din læge først.

Træningen består af et par forskellige nemme øvelser, herunder abductor benløft, sideplanker, armcirkler og sumo squat-stræk. Men bare rolig, Sally sørger for at udelade træningstimeren, så du aldrig føler dig forhastet gennem hele timen.

På den BodyFit af Amy YouTube-kanal, finder du hundredvis af træningstimer lige fra sjove sommertræningsudfordringer til postnatal træning for at tabe babyvægten for altid. Hvad mere er, er der 50 træningsprogrammer tilgængelige i hende BabyFit spillelisteog der er også en hel afspilningsliste dedikeret til diastasis recti, hvilket er en almindelig hændelse under en levering i kejsersnit.

Men sørg for at dobbelttjekke, om den træningstime, du vælger, er C-sektionssikker. Ovennævnte klasse er en af ​​hendes ældre videoer. Det er en 12-minutters træningssession specifikt for dem, der ønsker at restituere efter et kejsersnit, og det har til formål at øge din kernestyrke og tone dine mavemuskler.

Når du har gennemgået et kejsersnit, er det bedst altid at starte med øvelser, der er blide og derefter bygge dig op, efterhånden som du bliver stærkere. Denne træningstime fra Strong Mom kan hjælpe dig med at genoptræne din krop med kun din kropsvægt.

Klassen kræver nogle træningsrekvisitter som en væg og en stol, så det er bedst at have dem i nærheden, før du begynder. Ud over, Strong Mom YouTube-kanalen inkluderer en afspilningsliste med kejsersnitsikre øvelser samt nyttige tips, tricks og råd til at hjælpe dig under din restitution.

Postpartum diastasis recti er hovedsageligt, når dine mavemuskler adskilles under eller efter graviditeten. Dette kan få din mave til at stikke ud eller bule ud i en længere periode. Men bare rolig – du kan begynde at reparere dine mavemuskler ved at bruge Growwithjos træningstime.

Denne klasse i pilates-stil varer 30 minutter, og du bør prøve at udføre den mindst to gange om ugen, hvis du vil se varige resultater. Men med den livlige musik og de sjove bevægelser er det lige så nemt som altid at holde sig til denne træning.

Leder du efter en YouTube-kanal, der giver alt babyrelateret fra fødselskurser og ammetips til råd fra mødre og børnehavere? Hvis ja, så skal du abonnere på YouTube-kanalen BabyCenter. Men når det kommer til træningstimer, er kanalen noget begrænset.

Heldigvis er der en fantastisk – og hurtig – video, der består af fem blide kerneøvelser perfekt til dem, der har leveret via C-sektion. Klassen guides af Anna Victoria, som skabte Fit Body – som er en velkendt fitness- og ernæringsmobilapp, der kan downloades på iOS og Android.

Yoga er en af ​​de bedste træninger efter kejsersnit, fordi det kan hjælpe dig både fysisk og mentalt. Sally Parkes Yoga School tilbyder over 100 yogaklasser, inklusive postnatal og prænatal yogapraksis.

Denne 15-minutters sekvens er perfekt til at passe ind i din hverdag uden at skade dig eller slide dig ud. Du kan lave hele yogaøvelsen liggende, og den begynder langsomt med blide stræk og går derefter videre til lette yogabevægelser som katteko og hvilende barnestillinger.

Bare fordi du er ved at komme dig efter en kejsersnit, betyder det ikke, at du ikke kan have det sjovt med din træning. Det G-Fit af Geetz YouTube-kanal byder på en sjov, low-impact Zumba-inspireret træningstime, der også er C-sektionssikker.

Ledet af den certificerede personlig træner og den i bedring mor Geethu er denne begyndervenlige 15-minutters klasse fuld af optimistiske sange og sjove dansebevægelser, der kan booste dit humør. Det er selvfølgelig vigtigt, at du holder dig til træningsvideoer, der er kejsersnitsikre, og husk altid at starte langsomt uden at lægge for meget pres på dig selv gennem hele timen.

Kom tilbage til træning efter din C-Section-levering

Det er umuligt øjeblikkeligt at vende tilbage til din normale træningsplan efter et kejsersnit. Det kan tage uger og endda måneder at begynde at træne igen, så det er bedst at starte langsomt og udvikle sig gradvist.

Husk, at der ikke er to fødsler i kejsersnit, der er ens, så hvordan din krop har det, kan adskille sig fra en anden, der også har gennemgået en kejsersnit. Derfor er det så vigtigt at være meget opmærksom på sin egen krop. Så prøv disse YouTube-træningstimer for at hjælpe dig med at holde dig til de bedste blide og kejsersnitsikre øvelser, aktiviteter og bevægelser.